Northwestern Üniversitesi, ABD’nin Illionis eyaletinde 1851 yılında John Evans ve diğer sekiz Chicago’lu iş adamı tarafından kurulmuş özel bir üniversitedir. Üniversitenin Envaston’da Chicago’da ve Katar da olmak üzere üç kampüsü var. Northwestern mezunları arasında, 3 başbakanlık adayı, 2 Üst Düzey Mahkeme Hakimi, 2 Nobel Ödüllü ,9 Pulitzer Ödüllü, ve 6 Akademik Ödüllü kişi bulunmaktadır.

Northwestern 1917’de Amerikan Üniversiteler Birliğine seçildi,ve ‘en fazla’ araştırma çalışması yapan bir araştırma üniversitesi oldu. İşletme,Mühendislik ve İletişim Fakülteleri en fazla akademik üretim ortaya koyan bölümleri haline geldi. Northwestern, 2006’da 420.0 million dolars bütçe ile araştırma ve geliştirmesini başararak,ABD’nin 13. ,Dünya’nın ise 34. üniversitesi olmuştur.

Northwestern hem ulusal hem de uluslararası olarak ,eğitim programlarıyla tanınmaktadır. News&World Report sürekli olarak Üniversiteyi ülkenin en iyi lisans programlarının arasında ilk beşin arasında göstermektedir. Buna göre, Northwestern Hukuk Fakültesi top 10 ,Tıp Fakültesi ise top 20 listesinde yer almaktadır.

MİSYON ve VİZYON
Northwestern Üniversitesi’nin vizyonu, öğrencilerden, liderlerden ve sorumlu vatandaşlardan oluşan bir toplum yaratmak. Bunun için de her öğrenciyi, çeşitli yaşam çevrelerinde gelişmeleri ve yetişmeleri için cesaretlendirme ,ve onlara toplum duygusunu aşılama misyonunu üstlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerine güvenli, çeşitli ve saygıdeğer bir öğrenme ortamı sağlamak için çaba göstermektedir. Bunu için de, Northwestern kendine bazı amaçlar ve varsayımlar belirlemiştir.

KAMPÜSTE YAŞAM
Northwestern Üniversitesi, geleneksel öğrenci hareketlerine ev sahipliği yapıyor. Aslında 1902 de yapılmış bir çeşme olan “Kaya” adını verdikleri yapı üzerine yapılan boyamalarla Yunan organizasyonlarının, öğrenci gruplarının ve kampüsteki diğer aktivitelerin reklamı yapılıyor. Ayrıca, her dönem sonu finallerinden önce Pazar günü “Primal Scream” adını verdikleri geleneksel aktiviteyi gerçekleştiriyorlar. Bugün,öğrenciler camlarından bakıp var güçleriyle çığlık atıyorlar.
Üniversitenin kütüpahnelerinde 4 milyondan fazla kitap, 3.9 milyon mikroform,ve 38.000 sürekli yayın bulunmakta. Buna ek olarak 480 den fazla veritabanı ve 3.000 elektronik gazete de bu kütüphanelerin içinde.

Northwestern, 19 üniversite atletik programıyla On büyük Konferans’ın ayrıcalıklı bir üyesidir. Öğrenciler ,fakülte ve personeller de klüp sporlarına katılmakta ve atletik ve fitness faaliyetlerini kullanabilmektedir.

Öğrenciler, sanattaki yeteneklerini ve performanslarını, içerisinde bir müe,sanat galerisi ,tiyatro ve konser salounun bulunduğu birinci sınıf mekanlarda gösterebilme fırsatına sahiptir.
Kampüslere ulaşım, kampüsler arası ring servisiyleriyle ve park alanlarıyla oldukça kolay bir şekilde yapılmaktadır. Northwestern, hem öğrenci yurtlarıyla ve kampüse yakın barınma alanlarıyla öğrencilerine yaşanılabilir alanlar sunmaktadır.

FAKÜLTE ve OKULLAR


Evanson kampusü
• Judd A. ve Marjorie Weinberg Sanat ve Bilim Koleji (1851)
• İletişim Fakültesi (187
• Henry ve Leign Bienen Müzik Fakültesi (1895)
• Robert R. McCormick Mühendislik ve Uygulamalı Bilimler Fakültesi (1909)
• Medill Gazetecilik Fakültesi (1921)
• Eğitim ve Sosyal Siyaset Fakültesi (1926)
• Devam Eden Çalışmalar Okulu (1933)
• Garrett Protestan İlahiyat fakültesi ( 1853)
• Kellogg İşletme Fakültesi (190
• Yüksek Okul (1910)

Chicago Kampüsü
• Feinberg Tıp Fakültesi (1859)
• Kellogg İşletme Fakültesi (190
• Hukuk Fakültesi (1859)<br>
• Devam Eden çalışmalar Okulu (1933)

AMAÇ

1. Öğrencilerine farklı geçmişleri olan diğer tüm öğrencilerle iletişimi cesaretlendirici programlar geliştirmek ve bireysel gelişim için gerekli imkanları sağlamak.
2. Toplum bilincini öğretmek, fiziksel ve pskolojik gelişimi sağlamak.
3. Öğrencileri, fakülte,personel ve üniversite dışı kişilerle iletişim kurmaları için teşvik etmek.
4. Öğrencilerine birçok açıdan bir üniversite hayatı sunmak : Donanımlı bir sınıf, sosyal ve duygusal bir akademik hayat, özel bir iletişim fırsatı. Öğrencilerini, Northwestern’den sonraki hayatlarına hazırlayacak becerilerle donatmak.
5. Yönetimde aktif katılım için fırsatları,destek ve değerlendirmeleri tam vaktinde yapabilecek, prosedürleri ve yazılı protokolleri,performans beklentilerini gerçekleştirecek profesyonel ve profesyonel ötesi personeli sağlamak.
6. Nitelikli personel seçmek. Personele, işlerini en etkili,ve etik değerlere uygun şekilde yapmaları için motive edecek şekilde eğitim vermek.
7. Yaşam alanlarını, güvenli,rahat,kişisel eglişime uygun ve öğrenci farklılığını yansıtacak şekilde özenle hazırlamak.
8. İmkanları, donanımı,teknolojiyi ve programları yakından gözlemlemek.