teşekkürler
Writing kısmı abartıldığı kadar zor değildir. Sadece mantıklı ve doğru yerden çalışmak gerekir. Bu anlatacağım independent part için gerekli.
Argument: Watching TV is bad for children.
Introduction: 2 türlü yöntem var. Benim kullandığım zıt taraftan gitmek. Diğeri birsey hayal ederek başlamak. Kalıpları siyahla yazıyorum.
Some parents do not interfere with their children the hours they spend watching tv. They may think that there are some beneficial programs that develop the mental of the child. However, I personally agree with the assertion that watching TV is bad for children. This opinion is based on some notions such as the effect to their success(Topic 1) ; corruption of their social life(Topic 2); and the negative effect to their development(Topic 3).
To start with, I believe that the watching too much TV affect the children's success (Topic 1). Of course, some people may think that (opposite idea). However I feel that........ (Of course ile başlayıp however ile devam eden cümleler anlatımı güçlendirmek için kullanılır. Bunlara concession statement denir. Bunları kullanmak hem size artı puan kazandırır. Hem de konuşacak sey bulamıyorum diyenler için de yardımcı olabilir.) According to my own experince,( Örneği ver ). ( Bağlaç kullanarak verdiğin örneği bağlayıcı birşeyler söyle). ( Detaya in ve paragrafı bitir.)
In addition to the issue of success, I think that topic2,
Finally, in combination with (the Topic 1 and topic 2), I feel that (topic 3).
In considering the issue of watching too much TV and its effect to children, I have explored factors such as (Topic1); (Topic2); (Topic3). (Not: Burada tabiki topicleri paraphrase etmek gerekiyor). These considerations lead me to believe that parents should limit the number of hours that children may spend watching TV. ( Son cümlede de konuyla ilgili yorum yap, olayı bitir.)
2. ve 3. body paragraflar 1. si gibi. Concession statementları kullanmaya özen göstermemiz lazım. Bir tane örnek verdim diğerini de vereyim.
While, it can be fine for some, I think for a majority of people, ( kendi fikrimiz.)
Bu kalıplarda ıntroduction ve conclusion kusursuzdur. Writing de iyi puan almak istiyorsanız 3 body paragraf yazmanız şart. 2 tane yazarsanız çok yüksek puan alamazsınız tabi istisna durumlar olabilir. Paragraflar arasına bir satır boşluk bırakınız. Aynı şeyi nokta ve virgüllerden sonra da yapınız. Herkese başarılar.
teşekkürler
Okan86 teşekkürler... Yazılarını özellikle takip ediyorum. Tıpkı günlük gazete takip eder gibi, her gün bu foruma girip "Okan acaba bugün yazmış mıdır" diye bakıyorum... Ben de bu yola girmiş yolculardan biriyim. Bir gün sabah kalkıyorum "bu işi kıvırıcam galiba" diyorum başka bir sabah "mümkün değil ben hiç bi halt edemem bu sınavda" diyorum... Seviyemin ne olduğunu ben de bilmiyorum, her kurs farklı bir seviye çıkartıyor...
Bana 80 lazım... Yukarıdaki örnek yazını okuyunca gene düş kırıklığı yaşadım... Mümkün değil ben böyle yazamam diyorum... Kurduğum cümleler o kadar basit kalıyor ki... Şöyle uzun uzadıya cümleler kuramıyorum.
Ayrıca farzedelim ki bir saatte 175 kelime ancak yazabiliyorum. Yani süslemeye zamanım yetmiyor. Benim için başka writing önerin olabilir mi? Sen kursa gitmiş miydin? Gittiysen hangisine gitmişdin...
Her konuya uyacak kalıp ezberleyip, sonra onunla başlamalıyım writing yazmaya galiba... Yoksa 30 dakikada mümkün değil benim bitirmem değil mi? 300 kelime yazmam hele hiç mümkün değil...
Seni takip etmeye devam edeceğim...
Gönderen
Gizli Hayran
okan86 paylaşım için teşekkürler gene süpersin
merhaba, integrated writing hakkında bir soru sormak istiyorum:
Reading konusunu okuduktan sonra, ardından lecture dinliyoruz. soru geldiğinde, soru bize reading ile lecture ın birbiriyle çelişip çelişmediği ya da destekleyip desteklemediği belirtiliyor mu? yoksa biz mi tahmin edip cevaplamaya başlıyoruz. denemelerde hep desteklediği veya çürüttüğü, örneklediği belirtiliyor. gerçek sınavda da aynı şekilde mi? ???
Okan 86 çok sağ ol verdiğin bilgiler için ama sınav esnasında bu kadar düzenli ve komplike cümleler yazılamıyor. Zaten bu şekilde yazılabilse 25 ten aşağı puan gelmez. Bir de çok saçma reason bulunamayacak bir konu başlığı çıkabiliyor. reflexin sorduğu soruya yanıt olarak ta hep birbirleriyle çelişen parçalar çıkyor. readingte 3 reason nedeniyle bir şey savunulurken, listeningte bu yargı 3 reason ile reddediliyor. Okan 86'nın önerdiği şekilde yazılı concession kalıpları kullanılabilirse iyi puan alınabilir.
okan in yazigi kalip gayet anlasilir ve acik zaten boyle yazilmali ,sinav esnasiyla bence alakasi yok toefl a giren birinden de bu tur bir kalip beklenir zaten hatta toefl i birakin universitelerin hazırlik okullarinda hep bu tarzda yazılır.bu benim fikrim ama toefl a giren birinden de basit kaliplar veya basit kelimeler beklenmemeli .
www.tomatopastes.eu
toefl sınav merkezinde calısmıs birisi: internette yayınlanan ve ınsanların ezberledıgı formları sanıyor musun ki degerlemeciler bilmiyor..herkesin kendine özgü yorum ve ana sablona baglı kalarak structure geliştirmesini bekliyoruz..ezbere yazılmıs wtritinge aramızda beggar style diye isim bile taktık:) diye anlatmıstı..
genel hatlarıyla giriş-gelişme-sonuç yazıp orjinal ifadelerle fikrimizi açıkça anlatabildikten sonra daha da kasmaya gerek yok diye düşünüyorum :)
barkan kardesım cok dogru yazmıs eger konu acıksa formatı uygunsa baglaclar yerlı yerınde kullanılıyorsa ve kelıme duzeyı olarakda bıraz ustlerdeyse sıkıntı olmaz cunku karsındakı okuyan senın ne dedıgını anlamıyorsa celıskı varsa o zaman puan kırıyor .hazırlık okuyan arkadaslar bılır artıslık cumleler daıma puan kaybettırır,bır keresınde whıch where futhermore u oyle bır kullandıım kı kagıdım tekrar kontrol edılıp geldıgınde yazdıgımdan cok uyarı ve anlasaılmayan yer vardı hatta 2.kere kagıdımı okuyunca ben bıle anlamamısdım .
www.tomatopastes.eu
Bence TOEFL`da en azindan writing icin, en az 5-6 konu verilip bunlardan 2 sinin essay`i istenmeli! Sonucta ilgi duyulan konuya performans daha fazla artiyor; insanlarin ilgi alani farkli oldugu icin de her sinavda birileri haksizca daha iyi kotu digerlerinden daha kotu puan aliyor. Girdigim sinavda aklima gelen sozcukleri bulamadigim, Turkce olarak bildiklerimin de bircogunu tam olarak Ingilizceye ceviremedigim icin writing de iyi bir performans gosteremedim; oysa en iyi oldugum bolumdu.
zaten orda patliyor ya benim en ilgi alanim olan ekonomi vs den gelince konu yaziyorum ama tutupda deniz analari babalari mameller vs vs vs den bahsedince sigorta atiyor acaba ne sallasam diye dusunuyorum ,bir nevi sans diyebiliriz yani toefl da sans faktoru yoktur diyenler halt etmis
www.tomatopastes.eu
Merhabalar , Toefl ibt writing indepented bölümü okan arkadasımızın dediği gibi balaçlar kalıplar kullanılınca puanı artan bir şeydir . Benim takıldığım nokta su intagrated bölümünde nasıl yazılmalı birde onun varsa kalıplarıyla birlikte ornegini verebilirseniz çok güzel olur.
Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)
Bu Konuyu Paylaşın !