Diğer Hizmetlerimiz: ingilizce Kursu |  Toefl Kursu |  Toefl Kursu |  Toefl Kursu |  Yds Kursu |  Toefl |  izmir ingilizce kursu
Rusça Kursu |   Bursa ingilizce Kursu |  ispanyolca Kursu |  ielts Kursu |  Toeic Kursu |  Proficiency Kursu |  Gmat Kursu


İngilizce Kursu
Toplam 5 sonuçtan 1 ile 5 arasındakiler gösteriliyor.

Konu: ÜDS STRATEJİLERİ

  1. #1
    Junior Member Array
    Üyelik Tarihi
    Nov 2010
    Mesajlar
    28
    Rep Puanı
    0

    ÜDS STRATEJİLERİ

    Her adayın, ÜDS sınavında doğru cevaplayabileceği belirli bir soru sayısı vardır. Bu sayı çeşitli iç ve dış etkenlerle azalabilir, ancak arttığı pek görülmemiştir. Eğer alacağınız puanın azalmasına engel olmak istiyorsanız, sahip olduğunuz bilgiyi doğru yer ve zamanda ve cesaretle kullanabilmelisiniz. Başka bir deyişle, Ekim 2007 ÜDS sınavına olağanüstü bir çaba sarf ederek hazırlanmış olsanız bile öğrendiklerinizi puana çevirmek için soruları belli bir ‘stratejiye’ bağlı kalarak çözmelisiniz.

    * Sınava gergin ve uykusuz girmeyiniz. Sabah kan dolaşımınızı hızlandırmak için aç karnına en az 10-20 dakika basit hareketler yapınız (yerinde sayma/koşu, kolları açıp kapama vs.).

    * ÜDS sınavının gereksizliği / hakkaniyetsizliği üzerine tartışmayı seven biriyseniz, bu tartışmalara, güzel hatırımız için ‘biraz’ ara veriniz.

    * Sınava girdiğiniz salonda herhangi bir sorun çıkarsa (mekanla ya da diğer adaylarla ilgili), bu sorunu gecikmeden ama yapacağınız uyarıdan sonuç çıkmayabileceğini göze alarak görevliye bildiriniz. Bunu yaparken nezaketi elden bırakmayınız. Uyarınız boşa giderse, gerginleşmeden sınavınıza devam ediniz. Şartlar ne olursa olsun, oraya mücadele etmek için gittiğinizi hatırlayınız.

    * Sorun: Bildikleriniz arasında boşluklar varsa, sınav bunu fark edecek ve kimi sorularda sizi frenleyecektir. Hızınızın, bilginizdeki boşluklar nedeniyle kesildiğini anlayamazsanız, bu tür soruların cevabını düşünerek bulabileceğiniz yanılgısına kapılır ve ‘derin tahlillere’ dalarsınız. O esnada saat çalışmaya devam eder, yani vakit kaybetmeye başlarsınız. Bu, başladığı zaman durmayan bir süreçtir. Biriken vakit kayıplarının acısı ise, genellikle metin inceleme bölümünde çıkar: Bu bölüme varan bir aday artık sadece metinlerle değil, telaş, anlama zorluğu ve çöken bir moralle de boğuşmak zorundadır.

    * Çözüm: Sizi duraksatan soruları en çok iki kez okuyunuz/değerlendiriniz. İkinci kez okuduktan sonra, cevabını hala kesin olarak veremediğiniz bir sorunun size sorulmadığını anlayınız ve daha fazla kan kaybetmeden başka soruya geçiniz.

    * Sınavda 100 üzerinden 65 almayı hedeflemiş bir aday, 80 soruda 52 doğru cevap bulmak zorundadır. Ancak, aynı adayın 28 tane de yanlış cevap verme hakkı vardır (80-52=2.

    * Sorun: Aday, bu hakkı kullanmak (ortalama 3 sorudan 1’ini boş bırakmak) yerine -kendisine sorulmuş olsun ya da olmasın- genellikle bütün sorulara cevap vermeye çalışır. Bu çok yıpratıcı süreç adayın performansını düşürür ve yapabileceği sorular için hazırda tutması gereken yedek akçeleri yer bitirir. Bunun acısı en çok metin inceleme bölümünde çıkar ve metinleri incelemesi gereken aday ‘diğer adayları ve gözetmeni’ incelemeye başlar. Sınavın %30”una karşılık gelen ve en fazla dikkat ve ilgiyi hak eden metin inceleme bölümü, aday yorulduğu için adeta ‘üvey evlat muamelesi’ görür.

    * Çözüm: 52/80’i hedeflemiş bir adaysanız, metin inceleme bölümüne gelmeden önceki 56 soruda, işaret sayınızı 36 ile sınırlayınız. Başka bir deyişle, kalan 20 sorunun size değil, ‘mutlu bir azınlığa’ sorulduğunu peşinen kabul ederek ilk 56 soruda en çok 36 soruyu cevaplayınız. 57-80 arasında ise (metin inceleme), kendinizi 24 soruda 16 işaret sayısı ile sınırlayınız. Yani 24 metin sorusundan 16 tanesini cevaplayıp kalan (sizi zorlayan) 8 soruyu boş bırakınız. 80’inci sorunun sonunda, cevap kağıdınızda işaret koyduğunuz 52 sorunun seçenek başına dağılımını hesaplayınız.

    Örnek bir dağılım ve seçenek başına işaret sayısı (adaya göre doğru cevap sayısı):

    A seçeneği 12 işaret

    B seçeneği 6 işaret

    C seçeneği 14 işaret

    D seçeneği 9 işaret

    E seçeneği 11 işaret

    * Bu örnek dağılıma göre, en az işaret (adaya göre en az doğru cevap) B seçeneğinden çıkmıştır. Şimdi her bir seçenekte yaklaşık olarak 13-19 arası doğru cevap bulunduğunu kabul edelim. Yukarıdaki dağılımda verilen seçenekler arasında en az işaret (en az doğru cevap) B’de olduğuna göre, adayın işaret koymadığı, kalan 28 soru içinde en çok doğru cevap B seçeneğinden çıkacaktır. O halde, bu dağılıma sahip bir adayın, boş bıraktığı 28 sorunun hepsini B seçeneği olarak işaretlemesi akıllıca olacaktır.

    Önemli not: Bu yöntemi, el alışkanlığı kazanmak amacıyla, esas sınavdan önce bir-iki örnek sınavda denemenizi öneririz.

    * Sınavda, bazı kelime ya da gramer yapıları tam olarak gözünüzün önünde canlanmıyor; bunları hatırlamak için kendinizi zorluyorsanız, yanlış yolda olduğunuzu (kelime ya da kalıbı bilmediğinizi) kabul edip diğer soruya (ya da seçeneğe) geçiniz. Çünkü böyle bir sürecin sonunda, çoğunlukla eliniz boş dönersiniz; kaybettiğiniz vakit ve azalan umudunuz ise yanınıza kar kalır.

    * %100 emin olmadıkça, üzerinde uğraştığınız soruların cevabını cevap kağıdınıza işaretlemeyiniz; bu tür soruları atışa bırakınız. ÜDS soruları tahminlerle cevap verilemeyecek kadar zor ve çok sayıda tuzakla doludur. Özellikle, kelime, phrasal verb (turn down, look up vs.) ve edat (preposition) sorularında, tahminler yürüterek bulunmuş ya da kulağa hoş geldiği için seçilmiş cevaplar büyük çoğunlukla yanlış çıkar.

    Örnek soru:

    I am late —- work.

    A) to B) for


    Biz, “İşe geç kaldım” deriz. Bu cümlenin İngilizce karşılığı, “I am late to work” olmalıdır. Ancak bir İngiliz, bu durumda to değil, for edatını tercih edecektir.

    * Sorun: Genellikle literatür takip ettikleri ve çeviriye aşina oldukları için adaylar 6 adet çeviri sorusundan hiçbirini boş bırakmak istemiyor. Ancak, 6 çeviri sorusundan 1 tanesi içinden çıkılmaz/anlaşılmaz bir yapı içerebiliyor ya da cümlenin çevirisine yorum katılmış olabiliyor. Aday ne kadar mücadele ederse etsin, sonuçta o soruyu yine de yanlış cevaplayabiliyor.

    * Çözüm: Lütfen cevabını bulamadığınız sorularla –bu bir çeviri sorusu olsa dahi-boğuşmayınız. Sınav salonları ‘Kırkpınar Güreşleri Er Meydanı’ değildir. Önünüzdeki sorular ise, mutlaka yenmeniz gereken pehlivanlar değildir. O ünlü atasözümüzü hatırlayınız ve zoru görünce kaçınız.

    * Bir sınav salonundaki en rahat/gerginlikten en uzak aday, başarısızlık dahil her türlü ihtimali hesaba katmış olan adaydır. Bu kişi sınavı geçemeyebilir ama kendisiyle aynı bilgiye sahip başka bir gergin adayın not olarak önüne geçeceğine kesin gözüyle bakabilirsiniz. Gerginlik, sınavlarda puanın düşmesine yol açar; unutmayınız!

    * Sınavı, son sorusuna kadar okuyunuz ve değerlendiriniz. Bu esnada, yapılamayacak soruları ayıklayınız. “Vaktim kalmadığı için son 2 metne hiç bakamadım” demek marifet değildir. 6 metin içinde yapabileceğiniz soruların birçoğu vakit bulup elinizi süremediğiniz son 2 metinde gizlenmiş olabilir. Sınavdan sonra bu soruları görüp üzülürsünüz. O halde, sınavdaki sürenizi metinlerin hepsini okumaya vaktiniz kalacak şekilde ayarlayınız; yani sürenizi sevk ve idare ediniz. Eğer bu işi başaramıyorsanız, soruların sizi sevk ve idare etmesine kızmayınız.




  2. #2
    Junior Member Array
    Üyelik Tarihi
    May 2012
    Mesajlar
    17
    Rep Puanı
    12
    emeğine sağlık.bu konuda bende yol gösterici bir tavsiyede bulunabilirim.öncelikle önerilerin için çok teşekkürler.sistematize bir şekilde çalışmakta sınavda başarılı olmak adına çok önemli.ben infolang dil okullarında aldığım eğitim neticesinde sistemli bir şekilde çalıştım ve emeklerimin karşılığını aldım.kendi çözümleriniz olabilir fakat eğitmen kadrosunun ve kaliteli kurumların başarıyı artıracağı seçeneğini gözardı etmemek gerekir.

  3. #3
    Junior Member Array
    Üyelik Tarihi
    May 2012
    Mesajlar
    6
    Rep Puanı
    0
    Çok teşekkürler bilgilendirme için,
    ben de arkadaşa katılıyorum. Kendi çabaların elbetee çok önemli ama yol gösterecek birilerinin olması gerekiyor bence de.
    zaman ve emek kaybı yaşamamak için.
    Ben de infolang dil okullarının çok iyi olduğunu duymuştum.

  4. #4
    Junior Member Array
    Üyelik Tarihi
    Jul 2013
    Mesajlar
    6
    Rep Puanı
    0
    öncelikle önerilerin için çok teşekkürler.sınavda başarılı olmak için sistemli bir şekilde çalışmakta fayda var.ben infolang dil okullarında aldığım eğitim neticesinde sistemli bir şekilde çalıştım

  5. #5
    Member Array
    Üyelik Tarihi
    Oct 2020
    Mesajlar
    32
    Rep Puanı
    4
    Ben de infolang dil okullarının çok iyi olduğunu duymuştum

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

Bu Konuyu Paylaşın !

Bu Konuyu Paylaşın !

Yetkileriniz

  • Konu açma yetkiniz yok.
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti yükleme yetkiniz yok.
  • Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok.
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73