Diğer Hizmetlerimiz: ingilizce Kursu |  Toefl Kursu |  Toefl Kursu |  Toefl Kursu |  Yds Kursu |  Toefl |  izmir ingilizce kursu
Rusça Kursu |   Bursa ingilizce Kursu |  ispanyolca Kursu |  ielts Kursu |  Toeic Kursu |  Proficiency Kursu |  Gmat Kursu


İngilizce Kursu
Toplam 2 sonuçtan 1 ile 2 arasındakiler gösteriliyor.

Konu: 2011 MART ÜDS Sosyal Bilimler Testi Çözümleri

  1. #1
    Administrator Array
    Üyelik Tarihi
    Sep 2009
    Bulunduğu Yer
    Turkey/Istanbul
    Mesajlar
    22
    Rep Puanı
    10

    2011 MART ÜDS Sosyal Bilimler Testi Çözümleri

    2011 MART ÜDS Sosyal Bilimler Testi Çözümleri. İngilizce Hızlı Test Çözme Teknikleri Kitabı Yazarı B. Sami DİLMAN Tarafından Yapılmıştır. Teknikler “Telif Hakları Yasası” gereğince koruma altındadır. Yazarından veya yayınevinden yazılı izin alınmadan hiçbir şekilde kullanılamaz.
    (Çözümlerde “Bkz 1” şeklinde gönderme yapılan kaynak, sizlerle daha önce paylaştığımız “KPDS/ÜDS’ye gireceklere son hatırlatmalar dosyasıdır”. Bu tekniklerin detaylı bilgileri ve alıştırmaları kitapta bulunmaktadır.)

    1- Çeldiricili bir soru. İlk anda akla “attachment” “to” alır geliyor. Ama anlam olarak eğilim, düşkünlük anlamına geldiği için sorudaki konuya uymuyor. İrade gücünün kişilikle ilgisi varmış. Onun bir parçasıymış.
    a) “In nearly every species the mother has a deep genetic attachment to the young during their early dependency.
    b) “Obviously, from this list of neurochemicals it seems plausible that there is a genetic component to antisocial or criminal behavior.”( ww.personalityresearch.org/papers/jones.htm)
    Cevap: D

    2- Kurşun (lead) çocukların sinir sisteminin gelişmesini (developing) olumsuz yönde etkiler. Çocuk deyince akla gelişme, büyüme gelir.
    Cevap: B

    3- Miktar bildiren sözcüklerden önce yaklaşık anlamına gelen 9 sözcükten (nearly, virtually, almost, about, around, rougly, approximately, some, by) bir gelir. Çok sorulur bu soru. Yakın bir ÜDS’de 3 soruda birden vardı. BKZ. 1 Madde 6.
    Cevap: C

    4- Sanatla ilgili sorularda konuya yabancı kişiler için yabancı kelime çok olur. Expressiyonistlerin iç dünyayı yansıtmak için doğal olan şeyleri çarpıtma gibi bir eğilimleri (tend to) vardır. (Sanatçı zaten olağan şeyden farklı bir şey yaparsa sanatçı olur.)
    Cevap: E

    5- Evlatlık verilmiş çocuklar hep gerçek anne-babalarını ararlar. “Search for”, kolay bir deyim-fiildi.
    Cevap: D

    6- İnsanlar göç İLE, iklim değişikliği İLE, hastalıklar İLE, mücadele eder. Beraber yapılan bir eylem WITH alır. Bkz 1, Madde. 4. (İlk dört soruda diğer dört şık doğruydu, artık sıra A’ya gelmişti)
    Cevap: A

    7- FIDORS’tan (over the years) dolayı cevap B. (detaylı bilgi kitapta)
    Cevap: B

    8- THAT cümleleri V1 olur. “False friends” veya “KPDS/ÜDS’ye gireceklere son hatırlatmalar dosyasında da belirttiğim gibi “could ve would bu sınavlarda present ihtimal belirtir. Bu D ve E’de var. Üstteki %70 doğrudur, kuralıma göre de D doğrudur. BKZ 1. Madde 1.
    Cevap:D

    9- 1890s, V2 kullanılacak demektir.
    Cevap: E

    10- Uzaya sinyal yollama içeriye doğru yapılan bir eylemdir. “into” nun olduğu C bu nedenle doğrudur. BKZ.1 Madde 4.
    Cevap: C


    11- Nobel kimya ödülü üç kimyacı YA (to) verilmiş. V3’ten sonra “by” gelmesi için bu fiilin “by” dan sonraki kişi(ler) tarafından yapılması gerekir. (Yine diğer dört şık sorulmuş sıra A’ya gelmişti. Buna dikkat edilseydi, yine de “by” hatası yapılmayabilirdi. )
    Cevap: A

    12- Yine 10. Soruda olduğu gibi uzaya doğru yapılan bir eylem söz konusu. “into” o yüzden doğru.
    Bkz.1 Madde 4
    Cevap: D

    13. Bağlaç sorularına gelince ilk sorunun “although” olması çok karşılaşılan bir durum. KPDS’de bu 14. Sorudur, KPSS’de 12. Sorudur. İk cümle olumlu, 2.si “neither” ile olumsuz, olması dikkatimizi çekmeliydi.
    Cevap: C

    14. Yine zıtlık bağlacı, bu kez bad times/good times ile yapılmış. Hep söylüyoruz, bağlaçlar önemli, zıtlık bağlaçları en önemlidir, diye. İki eş anlamlı bağlaç daha önce yakın sınavlarda da 2 kez sorulmuştu.
    Cevap: D

    15. “in our early 20s” ifadesi bize “when” i çağrıştırdığı için cevap E. BKZ.1 Madde 10.
    Cevap: E

    16. İlgeçli which (detaylı bilgi kitapta) çok sorulur. “of” u gören “which” i yapıştırmıştır herhalde. Birde sıra yine A’ya geldi. Hatırı kırılmasın diye beş soruda bir onu doğru şıkka koymuşlar.
    Cevap: A

    17. “difficult” sıfatından önce herhalde “how old”, how long” sorularını daha önce okuldayken sormuş herkes B’yi hemencecik işaretlemiştir.
    Cevap: B

    18. Sanayileşmiş ülkelerde bebekleri mama ile beslemenin riskleri, iyice belirlenmiş, (well-established)
    Cevap: E

    19. Emzirme çocukları pek çok hastalığa karşı (against) korumaktadır. BKZ.1 Madde 4.
    Cevap: D
    20. Bebekler emzirmeden yayar sağlarken (while) anneleri de sağlık açısından yararlanıyormuş.
    Cevap: C

    21. İkinci tip if cümlesinden dolayı (would be)
    Cevap: D

    22. isim+V3, isim+Ving, birer who/which cümlesi kısaltmasıdır. Bu cümleler bir isimden sonra kullanılmaktadır. Öyleyse “recomended” tan önce bir isim olmalıdır. Bu A şıkkındaki “those” dur.
    Those who live in glass houses shouldn’t throw Stones., cümlesi Those living in glass houses….. şeklinde,
    Those who are supposed to learn a foreign language should be autonomous learners., cümlesi
    Thos supposed to learn a foreign language…., şeklinde kısaltılabilir.
    Cevap:A

    23. Nanoteknolojide bir malzeme üzerinde çalışanlar bunu yararlı bir şey yapmak düşüncesi (view) ile yaparlar.
    Cevap : E

    24. “impact” bu sınavlarda daha önce “profound” sıfatı ile soruldu. “Derin etki” burada “immense-devasa, büyük” sıfat ile yapılmış.
    Cevap: D

    25. Telekominikasyon teknolojisinin eski ve yeni durumu karşılaştırıldığı için E şıkkındaki “initially” ile parçadaki “today” arasında bağlantı var.
    Cevap: E

    26. Fiber optik kablolar mesajları bugün taşıdığı için “carry” fiili V1 olmalıdır.
    Cevap: A

    27. Fiber optik kablo bakır kabloya göre çok daha (much/far/a lot more) fazla bilgi taşıyabilir. “Çok daha” karşılaştırmasını benim önerdiğim gibi eski YDS testlerini çözenler çok iyi bilir.
    Cevap: C

    28. Bu soruda AIDS’e karşı aşı geliştirmeye bir “immunologists”lerin yanında başkaları da bir şeyler yapıyor olmalı. D şıkkının öznesi “massive educational programmes” bu şıkkı bu yüzden doğru yapıyor.
    Cevap: D

    29. As (because) Children+V1 ile başlayan soru, genelde they+V1 ile devam eder. E, anlamca da doğrudur.
    Cevap: E

    30. Burada 2. Cloze testteki gibi yine 2.tip bir “if” cümlesi var. Seçeneklerde yapı olarak bunu tamamlayacak “would”lu cümle A ve C’de bulunuyor. Üstteki bu sefer doğru değil, çünkü sorudaki “innovasyon-yenilik” sözcüğü C’deki sophisticated-gelişmiş” sözcüğü gibi Türkçede de kullanılıyor. Bu yüzden C doğru.
    Cevap:C


    31. –dığı sürece anlamına gelen “So long as” koşul bildiren bir bağlaçtır. Koşul cümlelerinde may/can de kullanılır. Soruda “produced” olduğuna göre D’deki “could” bu nedenle yapısal olarak soruyu tamamlamaktadır. Fakat ortaya anlam olarak biraz tuhaf bir cümle çıkmaktadır.
    Cevap: D

    32. “This/These/Such+isim” özellikle paragrafta eksik cümleyi bulma, 5 cümleden farklı olanı bulma sorularında işe yarar. E şıkkındaki “such an economic disaster” sorudaki “harmful downward spiral” ile aynı şeyi söylemektedir. Yani bir çeşit AHMET-HE ilişkisi.
    Cevap: E

    33. “cannot help+Ving” yapısı, -maktan kendini alamamak, anlamına gelir. Normalde objektif olması gereken gazeteci elinde olmadan yaptığı haberde kendini hissettirir.
    Cevap: D

    34. “Although-still” ilişkisine göre doğru cevap C. (detaylı bilgi kitapta)
    Cevap: C
    35. Sorudaki cümlenin fiili şimdiki zaman. Seçeneklerde aynı tens E’de var. Bunun başındaki “while” zıtlık bildirir. Zıtlık bağlacının iki tarafında aynı türde ama birbirinin zıttı iki varlık olur. Burada advocate(avukat)-taraftar, opponent-muhalif sözcükleri bu işi görüyor. BKZ.1 Madde 7.
    Cevap: E

    36. “Geri dönüp ölçümleri yapana kadar başardıklarını bilmiyorlardı”. Sorudaki “they” in karşılığı B ve c’de var. Üstteki %70 doğrudur, diyerek anlamsal olarak test ettiğimizde doğru cevabın B olduğu anlaşılıyor. BKZ.1 Madde 1., Madde 16.
    Cevap: B

    37. 35. Soruda olduğu gibi, burada da zıtlık bağlacı sorusu sorulmuş. Whereas, backwards,Xforwards.
    Her zaman söylerim; ilk 35 soruda 5-6 tane zıtlık bağlacı sorusu sorulur. 35. Soruya gelip te bunları göremediyseniz, maça 5-6 gol yemiş olarak devam ediyorsunuz, demektir. BKZ.1 Madde 7.
    Cevap: E

    38. “was constructed-inşa edilmiştir”, fiili yalnızca D şıkkında vardır. BKZ.1 Madde 8.
    Cevap:D

    39. Cümlenin ikinci fiili olan “are still alive-varlığını hala sürdürmektedir” fiili yalnızca E şıkkında vardır. BKZ.1 Madde 8
    Cevap:E

    40. “vücut bağışıklığı zayıf olan insanlar- people with immune deficiencies”, öznesi yalnızca B’de var.
    BKZ.1 Madde 8
    Cevap:B
    41. Bilim insanları öznesi D ve E’de bulunuyor. D soruya göre bir satır kısa olduğu için doğru cevap E.
    BKZ.1 Madde 8
    Cevap:E

    42. Okuma parçalarında giriş ve sonuç cümlelerinden birer, gelişme bölümündeki bağlaçlı cümlelerden 2 soru çıkar. İlk okuma sırasında bu cümlelerin altı çizilmelidir. BKZ.1 Madde 14.
    Bu parçada ırk ayrımcılığının hala sürdüğü anlatılmaktadır. Bunu kanıtlayan bir araştırmadan ve bir deneyden söz edilmektedir. Bu nedenle A şıkkı doğru olmaktadır. (prevail=yaygın olmak)
    Cevap:A

    43. Çocuklarla yapılan deneyde onlara gösterilen siyah bir insanın yüzü ile maymun yüzüne benzeyen şekil arasında benzerlik kurmuşlardı. Bu yüzden cevap C.
    Cevap:C

    44. İddialı ifadeler tekniğine göre sırasıyla A’daki “most”, B’deki “more and more”, C’deki “enormous”, E’deki “considerably” sözcükleri o şıklardaki bilgileri abartmaktadır, bu nedenle elenirler diyeceksiniz ama diyemiyorsunuz. Doğru şık olarak gösterilen B de ırk ayrımcılığı konusunda yapılan araştırmaların sayısının gittikçe arttığı söyleniyor. Parçada ise tek bir araştırmadan bahsediliyor. Hoca yeni bir şık yazmaya üşenmiş, 43. Sorunun B şıkkının ilk üç kelimesi “more and more studies”i, copy-paste ile buraya yapıştırıp 2-3 kelime ilave ederek sözde doğru şık türetmiş. Bu soru bu yüzden itiraza konu olabilecek bir hataya sahip.
    Cevap: Yok

    45. Bu soruda teknik olarak yanlış kabul edilebilir. Doğru cevap olarak verilen D’de, deneyde bir insan yüzü ile bir maymun yünün resmi gösterildi, deniyor. Ama parçada “ a blurry pictures of an ape-bulanık bir maymun resmi” deniyor, maymun yüzü değil.
    Cevap: Güya D.

    46. Bu parçada Jules Verne’in eserlerinden, zamanın kurgu bilimcisi olmasından, bilim adamlarına esin kaynağı olmasından, İngilizce konuşulan ülkelerde onun yalnızca çocuk romancısı olarak görülmesine karşın ülkesi Fransa’da hakkında konferanslarla, sergilerle anılmasından söz ediliyor. Bu nedenle dünyanın farklı yerlerinde farklı algılandığını söyleyen A şıkkı doğrudur. B “only”den, E “constantly”den elenir. A en üstteki şık olarak ta doğrudur. BKZ. Madde 1, Madde 14.
    Cevap: A

    47. Yine doğruluğu tartışmalı bir soru. Doğru cevap diye gösterilen E şıkkına göre Jules Verne’nin edebi yeteneklerinin çok sayıda kişi tarafından sorgulandığı söyleniyor. Parçada ise yalnızca memleketi Amiens’te hakkında düzenlenen konferanstan söz ediliyor. Çok başarılı bir yazar için “sorgulanma” fiili de biraz ağır kaçıyor. “a large number- çok sayıda” ifadesi iddialı ifade. Bu şık doğru olamaz.
    Cevap: Güya E

    48. Parçanın ilk ve son cümlelerinden birer soru sorulur. A’daki “best”, B’deki “major” iddialı ifadedir. C’deki “most” parçanın ilk kelimesi “Best” ile aynı şeyi söylediğinden iddialı şık olarak elenmez. Yani iddialı ifadeler bazen parça içinde de olabilir. O durumda o şıktaki ifade doğru olur. Elenen A ve B’den sonra elde kalan 3 seçeneğin en üstteki olan C şıkkı, parçanın giriş cümlesinde verilen bilgiyi içerdiği için doğrudur. BKZ.1 Madde 1.
    Cevap: C

    49. İngilizce konuşulan ülkelerde 7. satırda “yet” bağlacı ile başlayan cümlede söylendiği gibi Jules Verne sadece bir çocuk romancısı olarak görülüyormuş. Bu esin kaynağı olduğu diğer konuların oralarda göz ardı edildiğini gösteriyor. Doğru cevap o nedenle B. BKZ.1 Madde 14.
    Cevap:B

    50. Bu parçada 1930’larda İngiliz okullarında müzik eğitimi konusunda başlayan geleneksel ve yenilikçi yaklaşım tartışmasından söz ediliyor. O nedenle E şıkkı doğru olmaktadır. Az önceki gibi yine 8. Satırdaki “but” bağlacının bulunduğu cümledeki bilgi bunu doğruluyor. BKZ.1 Madde 14.
    Cevap: C


    51. Parçalardaki sayısal bilgiler hep soru malzemesi yapılmıştır ama dolaylı olarak. 1930’lardan 2010 lara kadar yaklaşık bir yüzyıl geçmiş olması, A şıkkını doğrulamaktadır.
    Cevap: A

    52. Son cümlede ve E şıkkında söylendiği gibi yenilikçi müzik, çocukların kendilerini ifade etmesini ön plana çıkarıyor.
    Cevap: E

    53. Doğru cevap olarak A gösterilmiş çünkü parçada müzik eğitimi konusundaki iki yaklaşımın ortak bir noktalarından ve bakış açıları ile yöntemleri olarak, farklı iki yönlerinden söz edilmektedir. Bu soru A’dan sonra E, E’den sonra A sık gelir, tespitimizi doğrulamaktadır. Sağlık Bilimleri testlerinde çok kullanılır. Bu uygulamaya Alp Lüleci dikkat çekmiştir.
    Cevap: A

    54. 12. Satırdaki “when” cümlesinin altı, bağlaçlı cümle olduğu ve içinde “extremely likely” ifadesi olduğu için çizilmişti. 54. soru oradan sorulmuş. Benzer bir durum D şıkkında da var. Buradaki “more” o nedenle iddialı ifade sayılmaz. Ambargo konunca savaş çıkma ihtimali daha fazlaymış. Çünkü ambargocu ülke masraflı olmayan bir girişimde bulununca ambargo konulan ülke, ambargocu ülkenin pek kararlı olmadığını sanıyormuş, araştırmaya göre.
    Cevap: D

    55. Bağlamına bakarsak “short of going to work” savaşa girmeden, anlamına geliyor, olsa gerek. Siyasetçiler yüzlerce yıldan beri, davranışını beğenmedikleri ülkeler e savaş yerine ekonomik yaptırımlarla cezalandırabileceklerini düşünmüşlerdir. Sorudaki “for a long time” paragrafın girişindeki “for centuries” ile eş anlamlı olduğu için oradaki bilgiden sorulmuş. Aynı bilgi B’de de var.
    Cevap: B

    56. Parçada ekonomik yaptırımların uygulanması sonucunda askeri müdahale olasılığı doğmaktadır, denmişti. Bunu E şıkkında da görüyoruz.
    Cevap: E
    57. Yine tartışmalı bir soru. Doğru cevap olarak gösterilen C’de, yaptırım uygulanan ülkenin, uygulayan ülkenin kararlılığında eksiklik olduğuna inandığı söyleniyor. Buradan bu durum her zaman böyleymiş sonucu çıkıyor. Ancak, ambargocu ülke, sondan 7. Cümlede “Because countries generally prefer to enact sanctions that are not especially costly to themselves, target countries interpret the action as a lack of resolve”, deniyor. Yani “generally”, “always” değil. THAT isim cümleleri genel geçer bilgi verir. Arada bir doğru olan, uygulanan bir şey varsa onu generally, usually, often gibi bir sıklık zarfı ile anlatır.
    Cevap: Sözde C

    58. Bütün parça boyunca yapılan şey soruluyor. Bu tabiî ki de giriş cümlesinde konu olarak veriliyor. Buna göre doğru yanıt D oluyor.
    59. İlk iki şık “the lowest” ve “the only” iddialı ifadelerinden dolayı eleniyor. Sorudaki “dynamism” sözcüğü, E şıkkındaki “high employment” sonucunu doğuruyor.
    Cevap: E

    60. Yine giriş cümlesinden ve buna bağlı olarak parçanın 2. Bölümünde anlatılanlardan oluşturulmuş bir soru. Cevap B. Dinamik bir iş piyasası ekonomi başarıyı getirir.
    Cevap: B

    61. Bu sorunun cevabı olan A’şıkkında “flexicurity” kavramı anlatılmış.
    Cevap: A

    62. Peter Grimes adlı opera hakkında giriş cümlesinde verilen bilgi en önemli bilgidir. Parça onun üzerine kurulmuştur. Bu bilgi C şıkkında var. Opera İngiltere’de belli bir yeri anlatmaktadır.
    Cevap: C

    63. Yazar Britten’in müziği konusunda “brilantly” sözcüğünü kullanmıştı, sondan 8. Satırda. Sondan 4. Satırda da “flawless-kusursuz” sıfatı kullanmıştı. Bu nedenle D şıkkındaki “great” iddialı ifade olmuyor. A’daki “rather critical”, B’deki “very little”, E’deki “less interested” iddialı ifadeler. BKZ.1 Madde 14.
    Cevap: D

    64. Operadaki şiirleri yazan Grabe, müziğini yapan Britten bu operaya önemli katlısı olan iki kişi. Soruda bunlar soruluyor. Her ikisinin Aldeburg’lu olduğunu söyleyen B şıkkı o nedenle doğru. D’deki “all”, E’eki “extremely” iddialı ifadeler. BKZ.1 Madde 14.
    Cevap: B

    65. Şair Grabe sözü parçada 4. cümlede geçiyor. Burada operanın başkarakterini Grabe’nin yarattığı söyleniyor. Bu E’de de var.
    Cevap: E

    66. Diyalog sorularında doğru şıklar, gizli cümleden önce veya sonraki ifade de geçen yrdımcı fiillerden, yesy/no sorularından ve well, actually, all right, but gibi karşılıklı konuşma sırasında kullanılan deyimlerden yardım alıyoruz. Bu soruda merak kediyi öldürürü deyişi konu edilmiş. “Yes, it is” cevabına bakarak “is” ile sorulmuş bir cümle arıyoruz. C’de var ama anlamca uymuyor. Bu durumda “but” lardan biri doğru olabilir. D’de “Ama merakın iyi bir şey olduğunu biliyordum” ifadesinin diyalogtaki “merak tehlikeli bir şeydir, bir kediyi bile öldürebilir” ifadesine karşılık olarak söylenmiş olduğu anlaşılıyor.
    Cevap: D

    67. Carol’un ilk ifadesinde “researchers” ten ve “problems” ten söz edilmişti. Bu nedenle bu iki ifade B şıkkındaki “They” ile “these problems” ifadeleri ile AHMET-HE dediğimiz yapısal bağı kuruyorlar. BKZ. 1 Madde 16.
    Cevap: B

    68. Mike’ın ilk ifadesi “what’s the point” sorusu ile bitiyor. Yine AHMET-HE’ye göre şıklarda “it” ararsak bunu yalnızca A’da görürüz. BKZ.1 Madde 16.
    Cevap: A

    69. Tom’un ilk ifadesi de bir soruyla bitiyor. Risk alan biri misin? Buna normal olarak yes/no cevabı verilir ama kolay bir ipucu olur diye, no anlamına gelen “not at all-hiç” i kullanmışlar.
    Cevap: C

    70. Genellikle “what” ile sorulan soruya “well” ile cevap verilir, kuralına göre doğru şık E. BKZ.1 Madde 12.
    Cevap: E

    71. Bu bölüm sorularında “This/These/such+isim” yapıları ile başlayan şıklar veya gizli cümle sonrasında gelen bu sözcüklerle başlayan cümleler ile bağlaçla(özellikle virgülle kullanılan, bağlaç işlevi gören sözcüklerle başlayan şıklar, ve AHMET-He tekniği soruyu tüm şıkları okumaya gerek kalmadan çözmemize yardımcı oluyor. Bu soruda AHMET-HE’ye göre ilk cümledeki students’İn karşılığı olan THEY yalnızca B’de var. Anlamca da soruyu tamamlıyor. Burada bahsi geçen olay bir başka sınavda da kullanılmıştı. BKZ. 1 Madde 16
    Cevap: B

    72. A ve B şıkları geçmiş zaman oldukları için elenirler. Kalan 3 seçeneğin en üstteki doğrudur kuralına göre C’ye bakarsak, bunun tensi olan HAVE+V3’ün paragrafın devamındaki cümlelerde de olduğu görülüyor. Buradaki “as a region” ifadesinde bulunan “a” sözcüğü de bu cümlenin bir giriş cümlesi olduğunu gösterir.
    Cevap:C


    73. D şıkkında bulunan tırnak içindeki ifade gibi ifadeler paragrafların ilk cümlesinde bulunurlar. İlk cümle ile son cümle ayni şeyi söyler kuralımıza göre, E doğru olmaktadır. İlk cümledeki “used to” ifadesi, sonraki cümledeki “However” bağlacı, son cümle olan D şıkkındaki “now” arasında yapısal bir bağ da var. Yani “but” bağlacının bir tarafında geçmiş bir olay diğer tarafında şimdiki bir olay olabilir. BKZ.1 Madde 7
    Cevap: D

    74. Gizli cümleden önce “girls and women”den söz ediliyor. AHMET-HE’ye göre seçeneklerde THEY ararsak yalnızca E şıkkında olduğunu görürüz. Okuyunca anlamsal bir bağ da kurarız. BKZ. 1 Madde 16
    Cevap: E
    75. Burada boşluğa gelebilecek iki şık var,; ana cümleden virgülle ayrılmış bağlaç veya bağlaç gibi duran sözcükler. Yani B şıkkındaki “initially” ile E şıkkındaki “nevertheless”. Üstteki daha doğrudur kuralına göre B’yi önce inceleyelim. Başlangıçta İngilizler Fransızca öğrenmiş, Fransızca konuşan Norman yöneticiler de İngilizce öğrenmiş, ancak Krallar İngilizceyi pek konuşmamışlar. BKZ.1 Madde 1.
    Cevap: B

    76. Bu bölüm sorularında da “This/These/such+isim” yapıları ile başlayan cümleler, bağlaçlı şıklar, ve AHMET-He tekniği, soruyu çözmemize yardımcı oluyor. Bu soruda 1. Cümledeki “cannot” ile 3. Cümle başındaki “but” arasında “zıtlık-olasılık” ilişkisi olduğu için, yani but bağlacı may veya can li cümlelerle sık kullanıldığı için farklı cümlenin B olma ihtimali yüksek. BKZ. 1 Madde 7. 1 ve 3. Cümle arasındaki the United States-it şeklindeki AHMET-HE ilişkisi de tezimizi doğruluyor. BKZ. 1 Madde 16.
    Cevap: B

    77. Bu soruda yanlış kullanılan “however” bağlacı bizi doğru cevaba götürüyor. Burada Amerika ile ekonomi konusunda rekabet halinde olan Avrupa ülkelerinden değil, çok farklı bir konu olan küresel ısınma ile ilgili Kyoto protokolünden söz ediliyor.
    Cevap: D

    78. Rusya’nın enerji satan bir ülke olarak kaygılarının ele alındığı bu paragrafta Japonya’dan söz edilen C şıkkı yanlış olmaktadır.
    Cevap: C

    79. Amerikan senatosu ile ilgili bu parçayı içindeki yabancı kelimelerden dolayı okuyup anlayamamış bir aday, diğer cümleler geniş zamanken niye 2. Cümle gelecek zaman (will) olsun ki deyip, acemi şansını kullandıysa doğru yapmıştır.
    Cevap: B

    80. Yine aynı ipucunu kullanarak 3. ve 5. cümlelerin fiileri “will require”ise niye 4. cümlenin ki geniş zaman olsun deyip onu eleyen adaylar da doğru cevabı bulmuştur. Parçada genel olarak, artan dünya nüfusunun yarattığı sorunlardan söz edilirken 4. cümlede ise ticaretten bahsediliyor.
    Okuma parçaları ne kadar zor idiyse bu son 10 soruda o kadar kolaydı, ama doğru olan bu değil. Sorular arasında bu kadar uçurum olamaz. Yani bir roman okuyorsunuz diyelim. İlk 50 sayfada sorun yok, sonra birden karmaşıklaşıyor. Niye? Yazar değişmiş. Yani 50. Sayfasından sonra yeni bir yazar romanı ele almış, kendi üslubuyla ve diliyle devam etmiş. Romanı bırakırsınız ama sınavı bırakamıyorsunuz.
    Bir sınavı 5-10 hoca hazırlarsa sonuç bu olur. Bir İngiliz atasözü “Too many cooks spoil the broth” der, yani horozu çok olan köyde sabah olmaz.

    Bir önceki ÜDS’den sonra fazla vakit olmadığı için adayların bu sınava yeterince hazırlanmadığını düşünüyorum. Bir de okuma parçaları, bugüne dek çıkmış en sorunlu bölüm olunca tuzu biberi oldu. Ancak KPDS, ÜDS’ye göre daha kolay. Bu özellikle Mayıs KPDS’leri için geçerli. O nedenle sınavı iyi gitmemiş arkadaşlara tavsiyem, morallerini bozmadan çalışmaya devam etmeleridir.
    Daha önce yapmadıkları ne ise onu denesinler. Örneğin 20-30 tane deneme çözmeden, bu testlerde yapamadıkları soruları bilen birilerine danışmadan (DİLFORUM, TOEFLGEN.TR’de bunu yapabilirsiniz), ve bu testlerde çıkan yabancı kelimeleri ezberlemeden bu sınava girmiş adayların, bu eksikliklerini gidermeleri çok yerinde olur.
    B. SAMİ DİLMAN
    Görüş ve önerileriniz için; [email protected]
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.



  2. #2
    Senior Member Array
    Üyelik Tarihi
    May 2009
    Mesajlar
    312
    Rep Puanı
    26

    Ynt: 2011 MART ÜDS Sosyal Bilimler Testi Çözümleri

    site admini olarak sinavi iyi gecmeyen arkadaslara tavsiyem su :

    inglizce ezbere ogrenilmez ( fiilden sonra zarf gelir gibi sacma sapan taktik ve tekniklerle bu is yurumez )

    sorulari hazirlayan komisyon bunu farketti ve biraz oyanayinca sorularla malesef ezberci arkadaslar ters koseye yatti ..

    burda kendini inglizce ogretmeni zannedipde millete sacma sapan taktik veya teknik veren kisilerden uzak durmanizi oneriyorum ( sozum meclisden dısarı )
    www.tomatopastes.eu

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

Benzer Konular

  1. 2011 ÜDS SOSYAL BİLİMLER SORULARININ ÖRNEK ANALİZLERİ
    Konuyu Açan: testmaster, Forum: ÜDS.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj : 21.08.11, 06:16 PM
  2. 11 Mart 2011 Toefl Ibt Sınav Sonuçları Ulaştı!!!
    Konuyu Açan: mehmetengin, Forum: TOEFL.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 12.04.11, 08:30 PM
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 23.03.11, 03:13 PM
  4. Üds Mart 2010 Sosyal-Sağlık-Fen Soruları ve Cevap Anahtarı
    Konuyu Açan: mehmetengin, Forum: ÜDS.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 23.03.10, 10:03 PM

Bu Konuyu Paylaşın !

Bu Konuyu Paylaşın !

Yetkileriniz

  • Konu açma yetkiniz yok.
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti yükleme yetkiniz yok.
  • Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok.
  •  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71